NLP Program za decu i tinejdžere
NLP Program je jedinstveni koncept dinamičnih radionica za decu i tinejdžere koje uključuju kako NLP alate, tako i igre, terapeutske priče i vođene dijaloge o najaktuelnijim temama i izazovima porodičnog i društvenog života i odrastanja. Obrni igru je sistem podrške.Sistem vizije sretnog i svesnog detinjstva.
Program je prilagođenuzrastu od 6 do 14 godina, podeljen u grupe dece 6-9 godine, kao i 10-14 godina.
Ova edukacija je osmišljena da stimuliše izgradnju detetove ličnosti na zdravim, samopouzdanim i vedrim osnovama, a sve to kroz igru, diskusiju i podržavajuće okruženje.
Uz društvene igre koje razvijaju emocionalnu inteligenciju i priče koje kroz metaforu stimulišu na promenu, deca na ovim radionicama kroz NLP tehnike uče kako da održe dobro stanje u toku stresnih situacija, kako da razviju samopouzdanje, i još mnogo toga.
Edukacija obuhvata 4 meseca radionica gde svakog meseca obrađujemo nove teme. Radionice se održavaju radnim danima u popodnevnim časovima u trajanju od 90 minuta, u prostorijama PCI Instituta na adresi Koče Popovića 6 u Beogradu.
Radionice su osmišljene tako da deca učestvuju bez prisustva roditelja, a u slučaju da zbog obaveza dete ne može prisustvovati nekoj od radionica, postoji mogućnost nadoknade.
Teme koje se obrađuju
Teme radionica
Samopouzdanje je jedan od najzaslužnijih faktora potrebnih za srećan i produktivan život svakog deteta. Kroz ove radionice učimo decu da samopouzdanje nije nešto sa čim se oni rađaju: samopouzdanje se uči! Učimo ih da osveste i razviju zdrav osećaj samovrednosti, samopoštovanja i stabilnosti. Tokom ovog modula, naši polaznici će ispitati sebe i naučiti:
- Šta je samopouzdanje i kako se stiče
- Kako se prima i daje kompliment i zašto nam je to važno
- Kako da prizovu samopouzdanje pred kontrolni, utakmicu, javni nastup i slično
- Šta je motivacija i kako se vrhunski sportisti motivišu i održavaju svoje dobro stanje
- Kako da podrže sami sebe kada nema nikoga u okruženju ko bi ih podržao.
Na radionicama Emocija učimo kako se upravlja emocijama, osvešćujemo zahvalnost kod dece i podstičemo ih da je izraze. Kroz igre koje razvijaju i jačaju sposobnost prepoznavanja emocionalnih stanja i priče koje podstiču na razumevanje i prihvatanje sebe i drugoga učesnike podstičemo na promenu. Tokom ovog modula naši polaznici će naučiti:
- Vrste emocija i njihovu funkciju
- U kakvoj su vezi telo i misli sa emocijama
- Kako da koriste svoje telo i misli kako bi uticali na emocije (i obratno)
- Šta su submodaliteti i kako mogu da im pomognu u upravljanju emocionalnim stanjima
- Kako se konstruktivno rešavaju sukobi
- Kako se odgovara na žalbe okruženja
- Kako se izlazi na kraj sa kritikama
Kroz ove radionice učimo decu da sagledaju koje su to prepreke u međusobnom razumevanju, kako da prepoznaju dominantne obrasce komuniciranja i još mnogo drugih magičnih sastojaka uspešne komunikacije što će svakako rezultirati boljim odnosima kako u kući tako i u društvu. Tokom ovog modula naši polaznici će naučiti:
- Kako se i koja sve čula koriste u komunikaciji i kako da u sebi i drugima prepoznamo dominantne obrasce komuniciranja
- Kako da brže i kvalitetnije učimo u skladu sa svojim dominantnim čulima
- Kako da bolje upoznamo svog sagovornika opažanjem dominantnih reči koje sagovornik koristi u govoru
- Koje su to magične reči koje nam otvaraju sva vrata u životu, pa i gvozdena
- Kako da komuniciramo sa drugima bez reči i kako da upoznamo sagovornika čak i onda kada on ništa ne govori
- Kako se komunikacijom dolazi do toga da nam sagovornik veruje i da ima poverenja u nas
Slozićete se da mnogo ljudi postiže mnoge ciljeve, a još više ljudi odustane i pre nego što je pokušalo ili na polovini puta. Zašto su ciljevi važni za naše polaznike kao i šta sve može da bude cilj obrađemo na modulu ciljevi. Kroz ovaj modul polaznici će naučiti:
- Magična pravila postavljanja ciljeva
- Kako da ispitaju svoje namere i odvoje želje od potreba i bitno od nebitnog
- Kako se na zabavan način postavljaju ciljevi i kako da sigurno dođu do njihovog
ostvarenja - Šta je motivacija i zašto je važna
- Kako da se motivišu za učenje ili obavljanje dosadnih dnevnih zadataka
Veštine prezentovanja i javnog nastupa su potrebne svima, posebno u situacijama kada želimo da predstave sebe, svoja znanja i razmišljanja na najbolji način. Od najranijeg uzrasta deca su izložena javnom nastupu – nastupi na priredbama u vrtiću, odgovaranje u školi i nastupi na različitim vannastavnim aktivnostima i slično. Na ovom modulu naši polaznici će naučiti:
- Kako da prevaziđu tremu i strah
- Kako im disanje može pomoći u javnom nastupu
- Kako da prenesu svoje ideje na inspirativan način
- Kako da pripreme i održe zanimljivu prezentaciju
- Kako da eliminišu poštapalice iz govora
- Kako da koriste svoje telo i gestove kako bi podržali verbalnu komunikaciju
- Da inspiriše publiku i pokrene emocije
- Kako da se nose sa izazovnom publikom
Na radionicama razvoja liderskih veština, deca će imati priliku da steknu brojne korisne veštine i svest o osobinama koje će im pomoći da postanu efektivni lideri. Već od prve socijalizacije unutar vrtića i škole deca ulaze u različite timove. Važno je da nauče pravila timske igre od samog početka i da budu od malih nogu poželjni članovi svakog tima. Na modulu posvećenom liderskim veštinama naši polaznici će naučiti:
- Šta je grupa, a šta tim
- Kako se komunicira u timu
- Kako se rešavaju konflikti u timu
- Kako da prihvate drugačije od sebe i zašto smo jači tim kad smo unutar tima različiti
- Kako da postanu svesni svog značaja i odgovornosti unutar tima
TEME KOJE SE OBRAĐUJU U TOKU EDUKACIJE SU:
Jačanje
Samopouzdanja
Emocionalna
inteligencija
Veštine
komunikacije
Programiranje
Ciljeva
Veštine prezentovanja
i liderstva
O TRENERU
Marija Minić, sertifikovani NLP Trainer,IN jedan je od kreatora NLP programa za decu i tinejdžere.
Osnivač je nekoliko uspešnih udruženja za mlade, a iza sebe ima više od dvadeset godina dinamične karijere i brojne kreativne i edukativne projekte u obrazovanju, izdavaštvu i medijima, uključujući i raznovrsne treninge i programe za edukaciju dece, omladine i roditelja u regionu.
U želji da unapredi svoje veštine komunikacije pre svega kao roditelj, kao i da doprinese svom profesionalnom razvoju, ulazi u svet Neurolingvističkog programiranja i brojnih razumljivih, opipljivih i lako primenljivih alata koje ova tehnika nudi. Ubrzo shvata da moć NLP alata može lako da se primeni u edukaciji dece i napravi veliku razlku u njhovom odrastanju i daljem životu.
“Deca su bolje raspoložena, osvestili su neke dodatne kvalitete kod sebe, dobili teme za razmatranje sa nama. Otklonili smo zajedno neke njihove zablude…U suštini, pomažete nam da bolje upoznamo našu decu i vidimo na čemu treba raditi više sa njima…”
– Katarina, Beograd
“Oba moja deteta su bila na radionicama. Radili su na nečemu i doživeli iskustvo kakvo do sada nisu. Deci gradimo samopouzdanje tokom života, ali kada se razgovor ovog tipa pojavi u drugačijem okruženju od roditeljstkog, to mnogo može da znači detetu kako u trenutku u odrastanja, tako i u trenutku zrelosti”
– Jelena, Beograd
“Odlican koncept radionice.
Dete sve cešće izgovara da je bilo situacija u skoli gde je upotrebila naučene veštine s radionice.
Beskrajno sam zahvalna i radujemo se nastavku druženja!”
– Svetlana, Beograd
PROGRAM OBUHVATA
5 MODULA
EDUKACIJE IZDVOJENIH
U POSEBNE RADIONICE
IZVEŠTAJ ZA RODITELJE
O NAPREDOVANJU I
PROMENAMA DETETA
SKRIPTU ZA
EDUKACIJU
SERTIFIKAT
Komentari roditelja